اخبار

ارتقاء 20 پله ای جایگاه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در رتبه‌بندی جهانی لایدن ۲۰۲۴

لایدن

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه، اعلام کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در نتایج رتبه‌بندی جهانی لایدن ۲۰۲۴، با ۲۰ رتبه صعود از بین حدود 21000 دانشگاه ، پژوهشگاه و مراکز تحقیقاتی به جایگاه ۱۱۱۷ دست یافت.
     به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر سیروس جلیلی  همچنین با بیان اینکه رتبه دانشگاه در میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نیز با یک پله صعود از ۹ به ۸ ارتقا یافت گفت: در این رتبه بندی فقط 11 دانشگاه علوم پزشکی کشور معیارهای لازم جهت ورود به رتبه بندی را داشته و حائز رتبه شده اند.
     به گفته وی نظام رتبه‌بندی لایدن (Leiden)، یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه‌بندی پژوهشی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهش‌محور در جهان است ، هر ساله دانشگاه‌های برتر دنیا را بر اساس مجموعه‌ای از شاخص‌های معتبر علم‌سنجی شامل 4 معیار کلی "تأثیر علمی، همکاری بین‌المللی، دسترسی آزاد و تنوع جنسیتی" ارزیابی و رتبه‌بندی می‌کند.
دکتر جلیلی در ادامه گفت:حضور دانشگاه در نظام رتبه‌بندی لایدن نشان‌دهنده رشد کمی و کیفی تولیدات علمی و افزایش مشارکت علمی دانشگاه‌ و مؤید رؤیت‌پذیری این دانشگاه‌ها در سطح بین‌المللی است.
     وی افزود: این موفقیت نشان‌دهنده تأثیر فزاینده این دانشگاه در زمینه آموزش و پژوهش پزشکی و رشته‌های وابسته بر جامعه و آینده پایدار است و در ارتقای جایگاه جهانی و منطقه‌ای دانشگاه و همکاریهای بین المللی نقش مهمی ایفا می‌کند."
     دکتر جلیلی این دستاورد را ثمره کار تیمی و نتیجه تلاش، کوشش، همدلی و همکاری اعضای محترم هیات علمی، تمامی کارکنان و همکاران دانشگاه دانست و ضمن قدردانی از حمایت های بی دریغ رئیس دانشگاه در مسیر تحقق این هدف ارزشمند ، دستاورد حاصله را به خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تبریک گفت.

۳ شهریور ۱۴۰۳ ۰۸:۱۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید