ریاست کتابخانه مرکزی الهام تندیشهکارشناس ارشد علم اطلاعات و دانش شناسیتلفن: 08338360019 آدرس ایمیل: tandisheh1396@gmail.com شرح وظایف ریاست کتابخانه مرکزی ارتباط مستقیم با کتابخانهها و مراکز و اسناد، مراکز تحقیقاتی، ناشران دولتی و غیردولتی داخلبرنامهریزی در ارتباط با ایجاد کتابخانههای جدید و گسترش فعالیتهای مربوط به کتابخانههای دانشگاه از جمله بخش مرجع، نشریات، پایان نامهها و امانتقبول سفارشات مواد کتابخانهها(کتب و نشریات ادواری، مواد کمک آموزشی و قبول سفارشات مواد کتابخانهها) در صورت لزومانجام خدمات فنی (فهرستنویسی و طبقه بندی و آمادهسازی) از طریق دریافت کتب کتابخانهها با تعیین مدت زمانبندی شده با مساعدت کارکنان کتابخانههاکمک به مسائل تحقیقی و پژوهشی اعضاء هیأت علمی و دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی خصوصاْ مقاطع تحصیلات تکمیلیتهیه و تنظیم تازههای کتاب و فهرست های مشترک تهیه مقالات و تهیه منابع مورد نیاز اعضاء هیأت علمی و نیز دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی خصوصاْ تحصیلات تکمیلی از مراکز مختلف آموزشی و پژوهشی داخل و خارج از کشورایجاد هماهنگی بین کتابخانههای دانشکدههانظارت بر انجام کارآموزی و کارورزی دانشجویان کتابداریجمع آوری، تجلید و صحافی کتب و نشریات ادواری، کتابخانههای دانشگاهبررسی اظهارنظر در میزان بودجه کتابخانهها بر اساس پیشنهاد رسیده از دانشکدهها و ارائه به مقامات مافوقراهنمایی مراجعان، محققان و پژوهشگران در دستیابی به کتب و نشریات علمی ارائه خدمات مرجع بررسی نیازهای اولیه کتابخانه و ارائه آن به مقام مافوقتشخیص برنامههای ضروری، برنامه ریزی، تعیین خط مشی کلی و جزییپیش بینی و تعیین بودجه سالانه و ارائه آن به کمیته کتابتصمیم در مورد ترفیعات، تشویقات و تنبیهات و ارائه آن به معاونت پژوهشیتقسیم کار و ارزشیابی کارکنان در انجام کلیه امور مربوط به کتاب و کتابخانهامضاء مکاتبات مربوط به کتابخانه و تهیه گزارشات لازمتهیه فایل پشتیبان از اطلاعات منابع و عضویت دانشجویان از سیستم نرم افزاری کتابخانهرفع مشکلات نرم افزاری برنامه کتابخانهپرینت کارت عضویت اعضاءو نیز لیبل کتب و کارتهای امانتمدیریت و نظارت بر ورود اطلاعات منابع و اعضاء و امانت کتب در نرم افزار فوقتهیه آمار و اطلاعات لازم و گزارشگیری از اطلاعات جهت بخش آمار و اطلاعات دانشگاه انتخاب کتاب، نشریات علمی، سایر مواد غیر چاپی و تجهیزات مورد نیاز کتابخانه با توجه به فعالیتهای آموزشی و پژوهشی دانشکده و تعیین اولویتها در چهارچوب اهداف آموزشی، با توجه به نیاز واقعی و در نظر گرفتن اصل صرفه جویی