وظایف واحد آموزش
- تعیین سیاستها و برنامهریزی آموزشی جهت توانمند سازی کتابداران دانشگاه
- تعیین سیاستها و برنامه ریزی آموزشی جهت توانمندسازی کاربران کتابخانههای دانشگاه در استفاده از منابع دیجیتال
- اجرای برنامه عملیاتی و سیاستهای کلان آموزشی در جهت بهره برداری از منابع الکترونیکی و توانمند سازی کاربران
- نظارت بر اجرای برنامههای آموزشی کتابخانههای تابعه دانشگاه
- نظارت، همکاری و مشارکت در تهیه بروشورها و راهنماهای آموزشی استفاده از منابع کتابخانهای
الف. کارگاههای ویژه کتابداران و کارکنان
- نیاز سنجی کارگاههای آموزشی کارکنان کتابخانههای دانشگاه با ارسال نامه
- انجام مکاتبات برای اخذ مجوز کارگاه های مورد نیاز کارکنان کتابخانهها
- تعریف دورههای تایید شده در بانک دوره سامانه آذرخش و مکاتبه با واحد آموزش ستاد جهت تایید دوره ها
- تشکیل کلاس در سامانه آذرخش و مکاتبه با واحد آموزش ستاد جهت تایید کلاس
- تشکیل بانک آزمون و بارگذاری سوالات پیش آزمون – پس آزمون در سامانه آذرخش
- هماهنگی تلفنی با مدرسین و ارسال دعوتنامه
- برنامه ریزی، تعیین زمان برگزاری کارگاه، ثبت نام در سامانه آذرخش
- مکاتبه با دانشکدهها و مراکز آموزشی درمانی و اطلاع رسانی زمان برگزاری کارگاه و آزمونها
- برگزاری کارگاه و تهیه اخبار پیش از برگزاری و پس از برگزاری و ثبت نام حضوری شرکت کنندگان
- بررسی نظر سنجی های کارگاه
- مکاتبه با آموزش ستاد جهت بایگانی کلاسهای برگزار شده
ب. کارگاههای ویژه کاربران کتابخانههای دانشگاه (اعضای هیات علمی، دانشجویان مقاطع مختلف)
- اعلام نیازهای آموزشی در خصوص پایگاههای اطلاعاتی و سامانههای مرتبط به معاونت تحقیقات جهت طرح در کمیته آموزش معاونت تحقیقات و فناوری
- برنامه ریزی برگزاری کارگاه بر اساس تقویم آموزشی معاونت تحقیقات و فناوری
- هماهنگی تلفنی با مدرسین و ارسال دعوتنامه
- تعریف کارگاه در سامانه پژوهان و اطلاع رسانی به دانشکده ها و مراکز
- طراحی و ایجاد فرم نظر سنجی در سامانه ربیت برای هر کارگاه به منظور ایجاد لینک نظر سنجی
- ثبت نام شرکت کنندگان در کارگاه به صورت حضوری
- درج ساعت حضور شرکت کنندگان در سامانه پژوهان
- بررسی نظر سنجی های کارگاه
- سایر امور مرتبط مانند پیگیری پذیرایی و پوستر در صورت نیاز
- تهیه اخبار پیش و پس از برگزاری کارگاه
وظایف اجرایی سالن ورک شاپ
- هماهنگی و تنظیم برنامه سالن ورک شاپ
- پاسخگویی به واحدهای درخواست کننده سالن جهت رزرو سالن
- کنترل وضعیت سالن ورک شاپ از نظر تجهیزات صوتی و تصویری سالن و انعکاس مشکلات سیستم به کارشناس IT
- روشن کردن تجهیزات صوتی و تصویری سالن در روز برگزاری کارگاه
- تحویل سالن به برگزار کنندگان کارگاه
- تحویل گرفتن سالن و تجهیزات پس از اتمام کارگاه، خاموش کردن سیستم ها و تجهیزات سالن
- درخواست خرید و انبار برای تجهیزات مورد نیاز سالن