اخبار

صعود ۳۹ پله‌ای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در رتبه‌بندی جهانی وبومتریکس

دکتر یداله بهرامی

مدیر اطلاع‌رسانی پزشکی و منابع علمی اعلام کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه طی 6 ماه گذشته با صعود 39 پله‌ای، از بین بیش از 30000 دانشگاه و مراکز تحقیقاتی به رتبه 2944 جهانی دست یافت.
دکتر یداله بهرامی در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه با بیان اینکه این دانشگاه همچنین موفق به ارتقاء 3 پله‌ای در سطح ملی شده و در میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با 3 پله صعود به جایگاه 21 نائل گردید گفت:افزون بر این، در کلان منطقه نیز با 2 رتبه ارتقاء، به موقعیت برتری دست یافته است و این در حالی است که رتبه خیلی از دانشگاه ها کاهش یافته است.
وی همچنین با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در شاخص “Visibility” موفق به ارتقاء چشمگیری شده و رتبه خود را از 8091 به 7468 بهبود بخشیده است گفت:جزئیات نتایج این رتبه بندی در تارنمای https://www.webometrics.info/ قابل دستیابی می باشد که رتبه 64 دانشگاه علوم پزشکی کشور را در این نطام رتبه بندی مشخص می کند.
به گفته وی “نظام رتبه‌بندی وب یا وبومتریکس ،حضور پژوهشی و آموزشی دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی را در وب از طریق وب سایت های دانشگاهی آنان بر اساس سه شاخص تعداد ارجاع یا لینک های برقرار شده از سایر سایت ها به سایت دانشگاه (شاخص Visibility) با وزن 50%، تعداد استنادات 310 نویسنده پر استناد دانشگاه در Google Scholar ( شاخص Transparency/Openness) با وزن 10% و تعداد مقالات کیفی دانشگاه قرار گرفته در بین 10% مقالات پر استناد موضوع مربوطه در سایت SCImago (شاخص Excellence/Scholar) با وزن 40% ارزیابی و رتبه بندی می کند.
وی خاطر نشان کرد ،" با وجود ارتقا رتبه دانشگاه، البته تا رسیدن به جایگاه مطلوب و ایدال هنوز فاصله زیادی داریم و نیاز به تلاش و همکاری را در تمامی بحش های دانشگاه دو صد چندان می کند.
دکتر بهرامی با بیان اینکه رتبه‌بندی وب یا وبومتریکس یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها در جذب دانشجویان بین‌الملل، همکاریهای بین المللی و مطرح شدن دانشگاه در سطح جهانی و منطقه‌ای است گفت: اصطلاح بهینه‌سازی محتوا (بخصوص سایت انگلیسی دانشگاه) به بهبود کیفیت محتوا، استفاده از کلمات کلیدی مناسب در محتوا، و برروز زسانی و ایجاد محتوای جذاب و مفید، ایجاد لینک‌های معتبر و فعالیت‌های مثبت در شبکه‌های اجتماعی ، ساختار دسته‌بندی صحیح، و راه‌های مناسب برای جلب توجه موتورهای جستجو از جمله اقداماتی است که میتوانند نقش خیلی برجسته ای در ارتقا وزیبلیتی Visibility و تعداد ارجاعات به سایت دانشگاه را ایفا نمایند و وب‌سایت دانشگاه ما می‌تواند به یک جایگاه برتر در نتایج جستجو دست یابد.
دکتر بهرامی کسب این دستاورد را نتیجه تلاش‌های بی‌وقفه کمیته وبومتریکس و تمامی کارکنان دانشگاه دانست و گفت: امید می‌رود در آینده نزدیک با همکاری معاونین و مدیران محترم دانشگاه، شاهد رشد حداکثری شاخص‌ها و درخشش بیشتر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سطح کشور و جهان باشیم.
وی ابراز امیدواری کرد: معاونتها و مراکز با اجرای مصوبات کمیته و بکارگیری افراد مسلط به زبان انگلیسی در تهیه محتوا انگلیسی سایت خود اهتمام لازم را بکار گیرند و مدیریت های محترم بین الملل و آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه در این راه مسئولیت خطیری را برعهده دارند و می تواند در بروز رسانی و بهبود محتوای سایت انگلیسی و ارتقا وزیبلیتی سایت دانشگاه نقش بسیار پرنگ و حائزاهمیتی را ایفا نماید.
دکتر بهرامی دستیابی به این موفقیت را مرهون حمایت‌های ارزشمند رئیس و معاون محترم تحقیقات و فناوری دانشگاه دانست و این موفقیت را به خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تبریک گفت.

۵ شهریور ۱۴۰۳ ۰۸:۴۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید